środa, 9 lipca 2014

Konsultantka- kiedy szukać innej?

Cześć :)

Obecnie prawie każda z nas zna jakąś konsultantkę Avon, Oriflame, Marizy czy FM. Ale czy nasza konsultantka jest dobra? Czy warto czasem poszukać innej? Oczywiście, że warto!

Jaka jest konsultantka idealna?

1. Nie rzuca Ci katalogu ot tak ze słowami "Masz, przejrzyj sobie, może coś zechcesz". Umawia się z Tobą, aby pokazać Ci katalog lub jeśli nie masz czasu lub po prostu nie chcesz się spotykać zaznacza Ci fajne oferty lub kosmetyki, które mogą Ci się spodobać. Kilka dni później dzwoni i pyta czy coś Ci się spodobało, odpowiada na twoje pytania, a zamówione kosmetyki stara Ci się dostarczyć jak najszybciej tj. w ciągu ok. 4 dni roboczych.


2. Daje Ci próbki. Do oferty wchodzą nowe perfumy? Od razu dostajesz próbkę. Wiadomo, że zapach na każdej skórze jest inny, zmienia się, z papierka ciężko sprawdzić czy Twoje ciało i śliczna woda perfumowana stworzą duet idealny. To samo dotyczy kremów. Nie wiesz czy dany preparat Cię nie uczuli. Konsultantka zawsze też powinna pokazać Ci próbkę produktu, który jest już w ofercie od dawna tzn. posiada próbki większości zapachów czy kremów.



3. Przypomina Ci o możliwości zwrotu produktów. W Avon oraz Oriflame możesz bez problemu oddać wszystkie produkty, masz to zagwarantowane, w Avon 3 miesiące od daty zakupu i nie może być zużyte więcej niż 30% produktu, w Oriflame 30 dni i także musi być min. 70% w opakowaniu. Z tego, że nie wszystkie klientki o tym wiedzą wynika później mnóstwo złych opinii, bo coś się nie spodobało i pieniądze wyrzucone w błoto.



4. Dba o Ciebie. Trochę to dziwnie brzmi, ale chodzi mi o to, że kiedy już otrzymasz zamówione produkty konsultantka po kilku dniach sama dzwoni i pyta jak Ci się podobają czy wszystko z nimi w porządku.

5. Daje Ci rabaty lub gratisy. Jeśli jesteś stałą klientką to rabat lub gratis jest małym podziękowaniem dla Ciebie, że jesteś wierna swojej konsultantce, a także prośbą o pokazanie znajomym, że masz taką fajną babeczkę, która Ci doradza i sprzedaje kosmetyki :)

Oczywiście od tych zasad istnieją odstępstwa. Konsultantka nie zawsze musi dawać Ci próbki, bo np. się jej skończyły- zdarza się :) Często trzeba być także cierpliwym jeśli chodzi o dostarczanie zakupów- nowości często bardzo szybko znikają i w przypadku, gdy konsultantka przeprasza i wyjaśnia, że są braki w magazynach i dostarczy daną rzecz za kilka dni powinnaś ją zrozumieć, ona z pewnością też jest zakłopotana. Są też sytuacje, że nie możecie się zgrać z typową dostawą- nie dziw się, z bycia konsultantką nie da się utrzymać, musi pracować i czasem jest tak, że Ty pracujesz rano, a ona po południu.

Nie wszystkie konsultantki to baby chcące Cię naciągnąć!
Po co? Żebyś była niezadowolona i nigdy więcej nie zamówiła u niej kosmetyków? Jaki w tym sens? Dowodem na to, że nie chce Cię zrobić w balona jest także gwarancja satysfakcji, o której pisałam wcześniej. Po co miałaby Ci wciskać bubel, który Ty później oddasz do reklamacji? Owszem, może się pomylić, nie przewidzieć, że po użyciu tego konkretnego kremu do rąk, który dla niej jest świetny, Ty dostaniesz wysypki (z resztą kto to przewidzi?).

Mam nadzieję, że pokazałam jaka jest konsultantka idealna i jeśli twoja jest całkiem inna, warto poszukać kogoś lepszego, ale też w pewnych sytuacjach trzeba ją spróbować zrozumieć :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz